Tjen på dit kunststykke, Penge & privatøkonomi, juli/august 2015
”Jeg har været med til at købe Tal R-værker for under 50.000 i år 2000, og de sælges i dag for millionbeløb”, siger Jane Dolmer. Hun henviser til den dansk-israelske kunstner, der i dag udstiller på nogle af de mest prestigefyldte gallerier og museer rundt omkring i verden” (af Marie Varming).

Kunsten at købe kunst, Børsen Pleasure, 21. maj 2015
”Husk at god kunst ikke nødvendigvis er det samme som smuk kunst og ufarlig kunst. Værker, der kun udmærker sig ved dekorative kvaliteter, vil lynhurtigt blive uinteressante. Gå i stedet efter kunst, der ”forstyrrer”, har flere lag og dybder…” (citat: Trine Møller Madsen – af Marie Wiuff Kruse). Læs artiklen her (kun for Børsen-abonnenter)

#abcDR, DR Kunstklub, 2014
DR Kunstklub lavede i 2014 et brugergenereret kunstalfabet med titlen #abcDR. Hver uge i en periode bød DR’s brugere ind med ord tilknyttet et bestemt bogstav. Se IN SITUs forhold til ord med bogstavet I her.

Kunsten at integrere kunst i byggeprocessen, godtsygehusbyggeri.dk, juni 2014
“En strategi er vigtig for at få det fulde ud af kunstværkerne i deres forskellige sammenhænge og former. Det er derfor centralt, at man fra et tidligt stadie sikrer et samspil, så kunsten ikke bliver et supplement til byggeriet, men en integreret del af processen, siger Jane Løvschall Dolmer fra IN SITU Kunstrådgivning.” Læs artikel her.

Med kunsten på rette sted, Magisterbladet, april 2014
”Når kunst hopper ned fra væggen og ud i hverdagen, sker der noget nyt. “Den kunst, der forholder sig til rummet, arkitekturen og det liv, der leves omkring den, kan få indflydelse på menneskers identitet og fælles fortælling”, siger Trine Møller Madsen, selvstændig kunstrådgiver og direktør i IN SITU.” (af Lisbeth Ammitzbøll). Læs portræt her.

Kunst, identitet og branding, Copydan BilledKunst,  juni 2013
Inspireret af et angelsaksisk fænomen – Corporate Curating – er flere af sværvægterne inden for dansk erhvervsliv i færd med at udvikle en profil, der indebærer, at de afsætter store ressourcer til kunsten. Begrundelsen er tilsyneladende ikke det økonomiske afkast – i hvert fald ikke et afkast, der umiddelbart lader sig gøre op i kroner og ører. I artiklen beskriver kunstkonsulent Jane Løvschall Dolmer, hvor forskelligartet virksomhedskunsten i dag tager sig ud. Læs den her.

Giv kunsten medspil, Politiken, maj 2013
”En grafisk plakat, børnenes skolefoto og et stort maleri på lærred. Værkerne er i hus, men spørgsmålet er, hvordan de kommer til at tage sig bedst ud på væggen, så de hverken drukner i den øvrige indretning eller kommer til at dominere hele rummet. Trine Møller Madsen, kunstrådgiver og partner i firmaet IN SITU, forklarer, at man som udgangspunkt bør følge sin mavefornemmelse og være tro mod den måde, man normalt indretter sig på.” (af Emilie Taulø-Jacobsen)

Omtale af Kunst på stedet, Bo Bedre, maj 2013
“Bogen inspirerer med 27 eksempler på nytænkende kunstneriske tilføjelser, der kan gøre bygninger klogere og give deres indre eller ydre visuel kant, så de træder ud af anonymiteten.” (af Lisbeth Bonde)

Køb kunst med maven, Politiken, marts 2013
”Hos firmaet IN SITU som rådgiver private og erhvervskunder om køb af kunst, anbefaler man også folk, der vil købe kunst, at følge deres egen begejstring: »Køb kunst med maven«, siger Trine Møller Madsen, der er kunstrådgiver hos IN SITU. »Gå efter kunst der appellerer umiddelbart og giver stof til eftertanke. Man skal jo leve med værkerne hver dag, så man skal kunne identificere sig med den”. (af Lars Hedebo Olsen)

Fra Mændenes hjem til Statens Museum for Kunst, februar 2013
Tekst og film om campingvognen – et bemærkelsesværdigt værk af kunstnerne Kenneth A. Balfelt og FOS (Thomas Poulsen), som siden 2004 har fungeret som alternativt møderum i et integreret kunstprojekt på Mændenes Hjem på Vesterbro. Værket befinder sig nu på Statens Museum for Kunst. Find link til film med interview af bl.a. Jane Løvschall Dolmer om værkets betydning her.

Lad kunsten løfte din forretning, Visitor, januar, 2013
“Det handler om, at virksomhederne har fået mere fokus på, at man skal profilere sig. At man skal være noget særligt. Det gælder jo om, at man skal skabe noget, folk kan huske. Hoteller og restauranter vil gerne skabe en æstetisk totaloplevelse, og her kommer kunsten ind i billedet,” siger Jane Løvschall Dolmer.

“Forklaringen er, at når niveauet er højt på tallerkenen, så skal der også ekstraordinær kunst i lokalerne for at skabe totaloplevelsen. Vi ser, at kunsten kommer mere ud på kanten,” forklarer Jane Løvschall Dolmer.” (af Lars Bo Axelholm) Læs hele artiklen på Horesta her.

Boganmeldelse, Weekendavisen, 7. december, 2012
“Jane Dolmer og Trine Møller Madsen dannede kunstrådgivningsfirmaet IN SITU i 2008. Det har givet dem rige erfaringer, når det gælder kunst, der går i dialog med arkitektur. De har nu udsendt bogen Kunst på stedet, som viser nogle meget vellykkede eksempler på andre former for permanente, kunstneriske tiltag end den rene udsmykning – tiltag, som rækker ud over dekorationen og appellerer til andet end den æstetiske sans, for eksempel ved at give bygninger identitet. Bogen er et must for alle, der arbejder med kunst i det offentlige rum – især for bygherrer og arkitekter, som bør anskaffe den hurtigst muligt. Bogen er også praktisk derved, at den giver et kig ind i nogle mere eller mindre lukkede institutioner, som ligger geografisk spredt rundt i landet.” (af Lisbeth Bonde)

Magten i dansk kunst – Top 100 2012, Information d. 2. november, 2012
“97 (ny) Jane Løvschall Dolmer og Trine Møller Madsen fra IN SITU, kunstrådgivningsfirmaet der er aktuelt i DR K’s Kunstsamlerne og er blandt de få kunstrådgivere, der har fået etableret sig for alvor.” (af Michael Jeppesen)

Kunstsamlerne, DR K, 2012
I en programrække på i alt seks udsendelser rådgiver IN SITUs Trine Møller Madsen Adrian Hughes i forskellige måder at samle på kunst på og hjælper ham til at komme på sporet af, hvordan man starter sin egen kunstsamling. Programmet følger desuden 6 danske kunstsamlere, som alle har en stor passion for kunst – omend deres passion peger i meget forskellige retninger. Se udsendelserne her.

Leder: Kunst og Arkitektur, Arkitektur DK, 03 2012, 56. årgang,  25. juni, 2012
“Dette nummer af Arkitektur DK fokuserer på forholdet mellem arkitektur og kunst. Eller mere præcist: de steder eller begivenheder, hvor arkitektur og kunst ikke blot mødes eller støder sammen, men faktisk bliver uadskillelige. (…) Blandt de mere dagsaktuelle grunde til at tage emnet op er følgende: 1. Udgivelsen af Jane Løvschall Dolmer og Trine Møller Madsens bog Kunst på stedet på Arkitektens Forlag. Det er vores klare ønske at bidrage til og følge op på den interesse, som bogen har rejst …” (af Kjeld Vindum). Læs hele artiklen på Arkitektur DK her.

Kickstart kunstsamlingen, Femina, 19. april, 2012
“Køb kunst med maven, lyder et af hendes (Trine Møller Madsen red.) råd. Én ting er, hvad der er god kunst professionelt set, noget andet, hvad der er god kunst for dig, siger hun. God kunst har selvfølgelig en æstetisk kvalitet, men den skal også tricke dig, for så lever den længere i din bevidsthed og bliver en del af dig.” (af Wotkjær og Kattrup)

Stærk kunst i kantinen, UgeavisenVejle.dk, marts 2012
”Om betydningen af kunst på arbejdspladsen udtaler kunstrådgiver Marie Oxholm Zigler fra virksomheden IN SITU, der yder rådgivning om udsmykning til erhvervslivet: – Kunst kan have en effekt indadtil i forhold til arbejdspladsens identitet og fællesskabsfølelse blandt medarbejderne og udadtil som profilering og branding.”

Udsmykning i stort format, Børsen, 10. februar, 2012
“Overalt inden for i huset spiller kunst og arkitektur sammen på et sjældent gennemtænkt niveau.””At husets kunstneriske udsmykning på alle måder er blevet så vellykket, skyldes bl.a., at der fra første dag har været et tæt samarbejde mellem arkitekt Bo Boje Larsen og kunstkonsulentfirmaet In Situ, der drives af kunsthistorikerne Trine Møller Madsen og Jane Dolmer…” (af Bente Scavenius)

Selv parkeringskælderen overrasker, Politiken, 26. januar, 2012 (Karsten S. Ifversen giver 5 ud af 6 hjerter)
“Revisionsfirmaet KPMG’s nye danske hovedsæde giver herlighedsværdi til byen og medarbejderne. Og så er det fremragende udsmykket af en række samtidskunstnere.” (af Karsten S. Ifversen)

Lær at starte en kunstsamling, Politiken, december 2011
”Mange går og drømmer om at samle på kunst, men mener ikke, at de har råd til det – og slet ikke, at de har et stort nok indblik i kunstverdenen til at finde det rigtige kunstværk«, fortæller Trine Møller Madsen, der er kunstrådgiver for firmaet IN SITU, der hjælper virksomheder og institutioner med at lave kunstudsmykninger.” (af Lars Dahlager)

KPMG flytter ind, Dinby.dk, december 2011
”»Udsmykningen i det nye domicil peger fremad, og udtrykker bredde, mangfoldighed og nytænkning med en bred vifte af udtryksformer, herunder foto- og videokunst som ellers sjældent er brugt i udsmykninger af virksomheder. Samtidig har vi valgt meget stærke og anerkendte kunstnere, og resultatet bliver uden tvivl inspirerende for både medarbejdere og besøgende,« siger Søren Sønderholm. Konceptet for udsmykningen af KPMG huset ved Flintholm Station er udarbejdet af Galleri Bo Bjerregaard, Galleri Christina Wilson og kunstkonsulentvirksomheden IN SITU i samarbejde med KPMG.” (af Morten Friis Outzen)

Tal R gøgler med revisorerne, Børsen, 21. oktober, 2011
“Revisorer er også mennesker, der trænger til et pusterum og en brunsviger. Derfor er der smæk på farverne og gøgleriet i KPMG’s auditorium, efter at den internationalt anerkendte Tal R blev sluppet løs i revisorernes nye domicil.” (af Susan Grønbech)

Samtidskunst er det nye virksomhedshit, Børsen, 21. oktober, 2011
“Kunst er så meget andet end nydelige firkantede skilderier over mødebordet. Og inviterer man samtidskunsten indenfor i virksomheden, kan den bruges som ledelsesværktøj både i forhold til image og medarbejderpleje.” (af Susan Grønbech)

Kunstdetektiven, DR K, 2011
IN SITUs Jane Løvschall Dolmer hjælper kunstdetektiven, Barbara Læssøe Stephensen, med at spore sig frem til kunstværker, som vil appellere til en række kendte danskere. Se udsendelserne her.

Kunst og visionær arkitektur går hånd i hånd, Building Supply, 16. december, 2011
“Kunsten har sammen med 3XNs visionære arkitektur bidraget til husets visuelle identitet. Og her er det i høj grad lykkedes at formidle KPMGs værdigrundlag, hvor kvalitet, mod og passion er i centrum. Det mener Jesper Dan Jespersen, der er partner i KPMG.” (af Rasmus Gregersen) Læs hele artiklen på building-supply.dk

Kommunikationskunst, Magasinet Markedsføring, 8. november, 2011
“Det er blevet vigtigt for virksomhederne at arbejde med kulturen i organisationen, og kunst er med til at skabe den kultur og ekstern branding, som en virksomhed ønsker.” (af Susanne Ingemann)

Kunst skal være ligesom kaffeautomaten, dr.dk, 20. oktober, 2011
Læs hele artiklen på dr.dk

Grebet af rummet, Berlingske, 11. maj, 2011
Læs hele artiklen i Berlingske Tidende

Interview: In Situ, Kopenhagen.dk, september 2010
”IN SITU er et firma som formidler samtidskunst til erhvervslivet. Bag IN SITU står Jane Løvschall Dolmer og Trine Møller Madsen. (…) Der er et kæmpe uudnyttet potentiale i at bruge kunsten til at styrke virksomhedernes profil.”

Ny kunst på gamle Irma-dåser, Presswire.dk, juni 2010
”Irmas dekorerede kunstdåser er i en klasse for sig. … Julie Nord begrunder også lysten til at kaste sig over Irma-dåsen med en befriende, uhøjtidelig måde at benytte sin kunst på, som ligger fint i forlængelse af hendes arbejde med at dissekere “det hjemlige” i sine værker. Og hvad er mere hjemligt end at ende i folks køkkenskabe? … Siden 1970´erne har Irma formidlet kunst på både plasticposer og kunstdåser, og denne gang har de fået hjælp fra IN SITU (www.insitu.dk), der er specialiseret i formidling af samtidskunst og har udvalgt samt stået for kontakten til de fem kunstnere.”

5 gode råd om kunst i virksomheden, ErhvervsBladet.dk, september 2009
”Kunst skal bruges til mere end udsmykning. Den skal matche virksomhedens udtryk. Her kan du læse fem gode råd om, hvordan du griber kunsten an. (…) ErhvervsBladet.dk har bedt de to kunstrådgivere Trine Møller Madsen fra IN SITU og Birgitte Riis fra Birgitte Riis Art Consulting om at give nogle gode råd om, hvordan virksomheder kommer i gang med at arbejde mere bevidst med kunst.”

Firmaer bruger kunst til at kommunikere, ErvhervsBladet.dk, september 2009
”Vi fornemmer en større åbenhed – også i forhold til at tænke kunsten ind i virksomheden som HR- og brandingredskab. Under opturen fik interessen for kunst et boost, og det har bredt sig ind i virksomhederne – også de små og mellemstore, lyder det fra Trine Møller Madsen, der peger på, at kunsten fungerer som værktøj på flere områder.”

”Kunst inspirerer it-folk, Lederne, juni 2009
”De ansatte hos it-virksomheden SimCorp i København bliver dagligt inspireret af virksomhedens kunstudsmykning. Kunsten skal udfordre den kreative tankegang og være genstand for intern debat på arbejdspladsen. (…) Direktør i SimCorp Peter Theill har derfor gennem det sidste halve år samarbejdet med kunstkonsulenterne Trine Møller Madsen og Jane Løvschall Dolmer fra IN SITU.” (af Ulrike Micha Noa Nielsen)